Vragen en antwoorden

1. Drukklaar bestand

  • De resolutie voor offset drukwerk is minstens 300 dpi
  • Rondom is er 2 mm afloop (bleed) voorzien om te snijden
  • Tekst en afbeeldingen, die niet mogen afgesneden worden, staan minstens 5 mm van het uiteindelijke gesneden formaat
  • De kleuren staan in CMYK (drukkleuren) en niet in RGB (schermkleuren en internet)
  • De maximale inktdekking is 300% (optelling van alle kleurenkanalen)
  • Alle fonts moeten worden ingesloten of omgezet naar contouren (voorkomt verandering van uw lettertype wanneer wij daarvan niet in het bezit zijn)
  • Zet alleen zwarte teksten in maximum 100% K (zwart). Het uiteindelijke resultaat van 100% K is donkergrijs (potlood zwart)
  • Mooie zwarte vlakken op gecoat papier bereik je het beste met 60% cyaan en 100% K, op ongestreken papier met 40% cyaan en 100% K
  • In tegenstelling tot de kleuren op je beeldscherm die worden opgebouwd uit een samenstelling van Rood, Groen en Blauw (RGB), worden drukkkleuren opgebouwd uit een samenstelling van CMYK, die de basis voor de moderne vierkleurendruk vormt. Deze kleuren bestaan uit C (Cyaan), M (Magenta), Y (Geel of Yellow) en K (Zwart of Kobalt).
  • De maximale inktdekking wordt berekend aan de hand van de som van de individuele kleurkanalen CMYK: C + M + Y + K. De maximale kleurdekking moet worden gerespecteerd en mag niet hoger liggen dan 300%, omdat bij hogere waarden de gehanteerde droogtijd van de inkten niet voldoende is en een afdruk op de bovenliggende pagina’s kan veroorzaken. Meer nog, de pagina’s kunnen zelfs aan elkaar gaan kleven tijdens het drogen.
  • U kunt de file uploaden tijdens de bestelling via de daarvoor voorziene upload link.

  • zorg ervoor dat uw file in het juiste bestandsformaat is opgeslaan. Wij aanvaarden alleen .PDF, .JPG, .TIFF en .EPS als drukklare bestanden.
  • Upload verschillende bestanden die samenhoren in één gecomprimeerde map (.zip). Bestanden nadien per email toesturen kan voor verwarring en eventuele fouten zorgen.
  • Upload enkel bestanden van de effectieve bestelling, stuur ons geen bestanden van andere bestellingen, dit kan aan de oorzaak liggen van eventuele fouten.
  • Tijdens de checkout ziet u het bestand in uw besteloverzicht, op deze manier weet u dat de upload goed verlopen is. Ziet u het bestand niet neemt u best contact met ons op
  • U het bestand op elke moment nakijken door op de link te klikken in uw account of email. Op deze manier heeft u een controle over het geuploade bestand.

 

2. Bestelproces en betaling

  • Betalen kan op een eenvoudige en SSL veilige en versleutelde methode via het online betaalplatform van Multisafepay met: Visa, MasterCard, Bancontact, Maestro, iDeal, Giropay, Direct ebanking of PayPal
  • Meteen nadat u een bestelling heeft geplaatst, ontvangt u een automatische orderbevestiging per e-mail. Deze email is de bevestiging dat wij uw bestelling hebben ontvangen. Wij vragen u om de email goed na te kijken en eventuele fouten meteen te melden.
  • De factuur ontvangt u per email op het moment dat uw drukwerk klaar is en wordt verstuurd. Op dat moment krijgt uw bestelling de status “Afgerond”. Zo weet u dat u de volgende werkdag uw pakket kan verwachten. Alle facturen worden ook in uw account bewaard in een overzichtelijke lijst. Klik op “Factuur” om meteen opslaan naar uw harde schijf.

3. Algemeen

  • Dat is afhankelijk van de status van uw bestelling. Indien de status van uw bestelling nog niet op “behandeling” staat, kunt u nog aanpassingen doorvoeren. Is uw bestelling reeds in behandeling, is het niet meer mogelijk nog veranderingen aan te brengen. Uw bestelling zal op dat moment uitgevoerd worden zoals voorzien.
  • Dat is afhankelijk van de status van uw bestelling. Indien de status van uw bestelling nog niet op “behandeling” staat, kunt u nog annuleren. Is uw bestelling reeds in behandeling, is het niet meer mogelijk. Uw bestelling zal op dat moment uitgevoerd worden zoals voorzien.
  • Een online proefdruk maakt het mogelijk uw product te controleren op eventuele fouten. Uw opmaak gaat door een RIP (Raster Image Processor) om een ​​gestandaardiseerde printbare PDF te produceren. Deze PDF wordt opgeslagen op onze server. U ontvangt een link via e-mail, die u rechtstreeks naar onze online proefdruk zal brengen. Na de controle heeft u de mogelijkheid om eventuele fouten te melden of om de pdf op te slaan.
  • Ondanks wij volgens de hoogste kwaliteitsnormen werken, kan het toch zijn dat een fout voorvalt. Mocht dit het geval zijn, vul dan binnen drie werkdagen na ontvangst van de goederen het klachtenformulier in dat u kan terugvinden op onze contactpagina. Wij nemen dan meteen contact met u op.
  • Stuur uw drukwerk niet ongevraagd naar ons op. Indien dit noodzakelijk is, zullen wij u op de hoogte stellen. Stuurt u het drukwerk toch naar ons op, dan staan wij niet in voor de verzendkosten.
  • Opgelet: een minimale afwijking in kleur of in zetwerk valt niet in ons tolerantiebereik en zijn geen reden tot klagen.
  • Alle leveringstermijnen worden weergegeven tijdens de bestelling in aantal werkdagen. Deze termijn staat ook vermeld op uw factuur. Overnight bestellingen (24u), die voor 10u ingegeven en afgewerkt zijn, worden diezelfde dag nog verstuurd. Binnen de Benelux is de levering op de volgende werkdag.
  • Opgelet: hou er rekening mee dat de opgegeven termijn vooropgesteld is en dat de verzending in standaard gebeurd, dit betekend dat een dag vertraging kan voorvallen. De termijn is ook afhankelijk van het gekozen land. (zie: Gratis verzending en EU tarieven)
  • Een standaard levering in de Benelux is 100% gratis, het kost u dus geen cent.
  • Wenst u buiten de Benelux te versturen dan kan dat ook. Verzendkosten kunnen variëren naargelang het product en het land van levering. (zie: Gratis verzending en EU tarieven)
  • Wanneer u niet in de mogelijkheid bent om uw pakket te ontvangen, zal UPS de volgende werkdag terugkomen of uw pakket achterlaten op een UPS “Access Point” in uw buurt. Bent u nadien nog steeds niet in staat uw pakket te ontvangen of af te halen, zal uw drukwerk terug naar de drukkerij gestuurd worden. (zie: Gratis verzending en EU tarieven)
  • Voor een nieuwe levering vragen wij opnieuw de verzendingskost en 15 euro administratie.
  • Dat kan zeker. U kunt tijdens het afrekenen aangeven om uw drukwerk tijdens de openingsuren in de winkel af te halen.
  • Jazeker! Al onze labels zijn voorzien van een neutraal adres, speciaal voor onze resellers, zodat u rechtstreeks aan uw klanten kunt leveren. De klant ontvangt een neutrale verpakking met het drukwerk, er worden geen facturen of bestelbonnen meegestuurd met de levering. Facturen worden enkel rechtstreeks via het email van de besteller dat is opgegeven tijdens de bestelling gestuurd. Wij treden op geen enkel moment op als verkoper van uw drukwerk!
  • Onze overnight producten (24u) zijn zo geoptimaliseerd dat bij een volledige afwerking van uw bestelling voor 10u, het drukwerk nog dezelfde dag de deur uitgaan voor een levering op de volgende werkdag.
  • Let wel op: ook de levering voor overnight producten zijn in standaard zending, dat betekend dat wij niet kunnen voorspellen of er eventueel vertraging zal voorvallen bij de koerier.
  • Bij een volledige afwerking van uw bestelling voor 10u zal uw drukwerk dezelfde dag nog verstuurd worden met levering de volgende werkdag.
  • Let wel op: ook de levering voor overnight producten zijn in standaard zending, dat betekend dat wij niet kunnen voorspellen of er eventueel vertraging zal voorvallen bij de koerier.